aantal bezoekers

dinsdag 16 november 2010

stelios petrakis - akri tou dounia

 

castellas
stin akri tou dounia
fotia
kyma ke vrahos
lava
raks aksagi
messomoulianitikes kondylies
karagumruk
reng e yunan
sitia

stelios petrakis(griek)...lyra,laouto,saz,divan saz,çura
bijan chemirani(iranier)...zarb,daf,bendir
vasilis stavrakakis(griek)...stem

het ontdekken van het Oosten en de wereld van plectra.De lome ritmes van een meesterwerk uit griekenland.Het album weerspiegelt het land die viert (Kreta). het is als een beeldhouwwerk uitgehouwen in de zee, omgeven door muziek en poëzie ontwindt  in de meest beklijvende oosterse melodieën ....

discovering the orient and the world of plectra.the languid rhythms of a masterpiece from greece.this album reflects the land it celebrates(crete).it is like a carving sculpted in the sea,surrounded by music and poetry entwined into the most haunting oriental melodies....

2 opmerkingen:

  1. Ook een van mijn favoriete artiesten uit Kreta. Ben je aar het concert in Gent geweest vorige zaterdag ? Hier kan je mijn verslag lezen:
    http://wereldmuziekavonturen.blogspot.com/2011/03/giorgos-xylouris-het-cretan-music.html

    groetjes en nog veel plezier met je blog (die ik trouwens tussen de blogs in mijn 'blogroll' gezet heb!

    groetjes
    Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige muziek............k'ben nogal een liefhebber van die folk instrumenten.

    naar dat optreden ben ik niet geweest.

    uw filmpjes op uw blog heb ik al bekeken...mooi

    BeantwoordenVerwijderen